Pernille Corydon - B2C og B2B e-commerce

Digitaliserede forretningsgange gør Pernille Corydon til en af smykkebranchens mest succesfulde e-købmænd

Da vi møder Pernille Corydon første gang i 2013 er e-commerce fremmed land for både hende og virksomheden. Det ved Pernille, og hun stiller os derfor den opgave det er, at skabe fundamentet for, at hun kan påbegynde salget af sine smykker online. Og fordi det er vigtigt for os, at Pernille er med i alle faser af virksomhedens digitale udvikling, starter vi i det små. Vi starter med at levere et website. Dernæst implementerer vi en B2B-webshop og med den på plads, begynder vi stille og roligt at transformere Pernilles forretning til at kunne handle online med det store forhandlernetværk, hun har opbygget.

Pernille er i dag gået skridtet videre og forhandler nu også sine smykker online B2C. Hun er én af smykkebranchens markedsledere og er nu kommet dertil, hvor forretningsoptimering af alle hendes processer og implementering af PIM-systemer er en nødvendighed. Sammen med Pernille skitserer vi derfor den procesoptimering, de forretningsmæssige tiltag og den rejse, Pernilles brand skal på fremadrettet: Fra idéen til et smykke opstår, til det ligger færdigt i kundens smykkeskrin. Og formålet er naturligvis at styrke Pernilles forretning via en fremtidssikret løsning, som er modulær og forberedt til at understøtte og styrke hendes forretning – og dermed bundlinje – i et langsigtet perspektiv.

I første omgang hjælper vi Pernille med at redegøre for, hvorvidt hendes forhandlernetværk overhovedet er modent til digitaliserede forretningsgange? Til at bestille smykker online og således ikke være i konstant dialog med Pernille pr. mail og telefon. Herefter skaber vi systemer og platforme, som fjerner forhandlernes fokus fra telefonen og mailen, og som i stedet leder dem over på et online selvbetjeningssystem – en B2B e-commerce løsning, som bliver en kæmpe succes både for hende og for dem.

- Anders Lund, Direktør v/ LAIT