E-commerce / Webshop / e-handel

Vidste du, at 59% af den danske befolkning handler online? Den vigtigste forudsætning for at få succes med e-commerce er, at du investerer i at lære dine brugere at kende. Forstå dem, deres behov og deres adfærd. Hos LAIT hjælper vi med at lægge strategien, designe oplevelsen, bygge platformen og derefter implementere, markedsføre og optimere.

Kort fortalt betegnes e-commerce som handel på internettet.

Det er ikke begrænset til et bestemt type produkt - det kan både være fysiske eller digitale produkter, men også booking af serviceydelser. Det spænder altså bredt, og gør det muligt for virksomheder af al karakter at byde til i den industri de begiver sig i.

E-commerce er en unægtelig praksis i dagens globaliserede samfund, men selv lokale forretninger, som ikke har ambitioner om at bryde landegrænser (måske endda bygrænser), kan nytte gavn af det. Bestilling til afhentning betegnes nemlig også som e-commerce, og kan være yderst brugbart.

Det er nærmest nødvendigt efterhånden at implementere e-commerce i sin virksomhed, for hvis ikke man gør det, så finder de fleste kunder produktet andetsteds. Den økonomiske tærskel er langt lavere end fysisk butik, og konkurrencen vokser støt hver eneste dag som tiden skrider frem.

Sådan skaber du god e-commerce

Den vigtigste forudsætning for at få succes med e-commerce er, at du investerer tid i at lære dine brugere at kende, forstå dém, og ikke mindst deres adfærd. At du er opmærksom på, hvad brugerne foretager sig, når de har fundet vej ind i din digitale forretning:

  • Hvem er dine brugere?

  • Hvordan agerer de?

  • Hvad lægger de i kurven?

  • Fuldfører de købet, eller forbliver varerne i indkøbskurven?

  • Hvor i processen mister du dine kunder?

  • Hvordan trigger du dem til at fuldføre et køb?

  • Hvordan bevarer du kundeforholdet efter første køb?

Hele essensen af god e-commerce er, at du sælger dine varer eller ydelser via en e-commerce platform, der kan håndtere både brugere og produkter korrekt og brugervenligt. Her er den gode e-commerce løsning reelt blot et værktøj.

Via adfærd skal dine brugere nemlig nok fortælle dig, hvad du gør godt, og hvad du gør mindre godt. En viden, du skal bruge til kontinuerligt at optimere din forretning. Målet er at sikre, at du hele tiden udnytter din e-commerce platform optimalt. At du matcher brugernes aktuelle behov og dermed får det optimale ud af din investering i e-commerce.

a-hjort-mock

Vi tænker i konvertering og forretningsudvikling

Vores arbejde med strategi, specifikation, design, udvikling, drift og support er altid på dine brugeres præmisser og favner typiske en kombination af:

Hos LAIT har vi særligt fokus på performance, personalisering og på at skabe brugeroplevelser, der sælger - B2B som B2C. Vi bruger ofte platformene Ucommerce og Optimizely Commerce Cloud, men også andre commerce-platforme kan komme i spil.

Digitale ambitioner? Kontakt LAIT