E-commerce / Webshop / e-handel

Vidste du, at 59% af den danske befolkning handler online? Den vigtigste forudsætning for at få succes med e-commerce er, at du investerer i at lære dine brugere at kende. Forstå dem, deres behov og deres adfærd. Hos LAIT hjælper vi med at lægge strategien, designe oplevelsen, bygge platformen og derefter implementere, markedsføre og optimere.

Kort fortalt betegnes e-commerce som handel på internettet.

Det er ikke begrænset til et bestemt type produkt - det kan både være fysiske eller digitale produkter, men også booking af serviceydelser. Det spænder altså bredt, og gør det muligt for virksomheder af al karakter at byde til i den industri de begiver sig i.

E-commerce er en unægtelig praksis i dagens globaliserede samfund, men selv lokale forretninger, som ikke har ambitioner om at bryde landegrænser (måske endda bygrænser), kan nytte gavn af det. Bestilling til afhentning betegnes nemlig også som e-commerce, og kan være yderst brugbart.

Det er nærmest nødvendigt efterhånden at implementere e-commerce i sin virksomhed, for hvis ikke man gør det, så finder de fleste kunder produktet andetsteds. Den økonomiske tærskel er langt lavere end fysisk butik, og konkurrencen vokser støt hver eneste dag som tiden skrider frem.