Autohuset Vestergaard - B2C salgsplatform

Autohuset-vestergaard-tile

I en branche hvor mangfoldigheden af konkurrenterne vælger det kendte, har det været et must for Autohuset Vestergaard at få tilført bilhuset et moderne, nytænkende og fleksibelt udtryk, der får kunden til at studse over det.

  • av-farve
    1 /
Item 1 of 3

Et oplevelsessite med brugerdefineret fokus

Da Autohuset Vestergaard kommer til LAIT har bilhuset i et vist omfang en lukket og standardiseret website-løsning med sig i bagagen. En løsning, som Autohuset Vestergaard ikke selv har mulighed for at løfte til det niveau, de ønsker at være på i deres digitale kommunikation. Autohuset Vestergaard kommer til os med et ønske om at få bygget en spritny løsning fra bunden, med det formål at kommunikere salg af nye og brugte biler på en måde, at markedet endnu ikke har set.

I tæt dialog med Autohuset Vestergaard skaber vi en oplevelsesbaseret Umbraco-løsning, hvor brugerne af websitet nu får nye såvel som brugte biler præsenteret via personlig segmentering, filtrering og gennem oprettelsen af kundens egen bilagent. Ydermere skaber vi et online bookingsystem til autohusets 10 værksteder, der giver kunden mulighed for at booke en værkstedstid direkte i værkstedets kalender. Du kan altså se præcist hvornår, at værkstedet har ledige tider og booke den tid, der passer dig. Står du imidlertid og har akut brug for hjælp, vil en akut bestillingsfunktion sørge for, at du får hjælp hurtigst muligt.

av web1

Med 100% fokus på brugeroplevelsen kommunikerer Autohuset Vestergaard salg af nye og brugte biler på en moderne måde

Autohuset Vestergaard fik et udtryk, som bygger på en lang række micro-interaktioner og effekter, som giver kunden en levende fornemmelse af websitet. En oplevelse, der differentierer sig så meget fra de andre bilforhandleres udtryk, at Autohuset Vestergaard bliver husket.

av brugte biler

Værktøj til leadgenerering: Autohuset Vestergaard tilgodeser dine behov via din adfærd på website

Leadgenerering er essentielt – også i bilbranchen. Det unikke ved Autohuset Vestergaards Umbraco-løsning er derfor blandt andet, at bilhuset nu kan samle leads op i forhold til din adfærd på websitet. Uanset om du udelukkende udfører søgninger på nye biler og måske booker en prøvetur, eller om du er på sitet for at booke en tid på et af værkstederne, har Autohuset Vestergaard mulighed for at afdække dine eksakte behov via din adfærd på websitet.

Hos LAIT har vi været med i alle steps, fra afdækning af den digitale strategi og forretningsudvikling til digitalt design, CMS-implementering og implementering af PIM-system og specialintegrationer, der blandet andet sikrer Autohuset Vestergaard den rette byttepris i salgsøjemed, og som tilgodeser dine behov for information via segmentering og filtrering. Og netop derfor har afklaring i forhold til brugervenligheden været essentiel og afgørende.

av iphone

En teknologimæssig brush-up fremtidssikrer Autohuset Vestergaards digitale tilstedeværelse

Via online identitetsudvikling har Autohuset Vestergaard i dag til huse på en opdateret og fremtidssikret platform, som er let og overskuelig at håndtere for bilhusets redaktører. I et brugervenligt design bliver såvel redaktører som kunder præsenteret for et nuanceret billede af bilmarkedet, hvor nye og brugte biler sidestilles på tværs af bilmærker. I præsentationen af de enkelte bilmærker arbejder vi med at tilgodese den visuelle kommunikation og identitet, de enkelte mærker bygger på i en oplevelsesbaseret visuel retorik. Besøger du eksempelvis KIAs univers er den visuelle stil og tone bygget op omkring KIAs røde signaturfarve.

av brugt bil hero
av web3

Optimeringen af Autohuset Vestergaards digitale forretningsgange via egenudviklet PIM-system

For at kunne håndtere alle de data Autohuset Vestergaard modtager og dermed digitalisere bilhusets forretningsgange, har vi implementeret et PIM-system. Et system, til optimering og vedligeholdelse produktinformationer. Her samles og beriges data omkring nye og brugte biler. Produktinformationerne præsenteres herefter forskellige steder på websitet - i forskellig kontekst. På den måde sikres en effektiv vedligeholdelse for de ansvarlige redaktører.

I kommunikationsøjemed er det vigtigt at fremhæve, at den brugerorienterede oplevelsesløsning vi har skabt i samarbejde med Autohuset Vestergaard, er resultatet af en langvarig rejse, hvor vi har udfordret hinanden og bilbranchen på vigtigheden af at skabe en unik oplevelse for brugerne på sitet, og for redaktøren internt i forbindelse med vedligeholdelse.