UCL - website, studienet og e-commerce

Ucl alt text

Erhvervsakademiet Lillebælt og University College Lillebælt fusionerede til UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole.

Med bare 10 ugers intensiv facilitering og udvikling fik UCL en helt ny fællesidentitet, som kunne håndtere et indholdsmæssigt tungt website, både visuelt og teknisk.

Når målgruppen er digitale superbrugere og bullshit-kritiske 18+ årige, så skal universet være intuitivt og klar på, at det går stærkt!

Hos LAIT består vores opgave af langt mere end blot at levere et Episerver Cloud CMS, UCL efterfølgende kan uploade indhold til. For at den ønskede deadline bliver overholdt, er UCLs content-team nødt til at arbejde i backend samtidig med, at vi udvikler det. Denne proces gør effektiv koordinering til en altafgørende faktor for den rækkefølge, vi udvikler i.

I udviklingen af UCLs website har vi ikke haft fokus på udvikling og implementering af vanskelige og teknisk tunge integrationer. I samarbejdet med UCL og deres bureau har vi i stedet haft fokus på at give liv til skolens nye digitale identitet i ekspresfart. Her handler vores arbejde om at transformere UCLs digitale identitet til en prototype, som tilgodeser skolens og bureauets ønsker til flow, navigation og håndtering af store mængder content – og efterfølgende at levendegøre websitet.

Identitet

Agil udviklingsproces afføder optimal brugeroplevelse

Når vi arbejder i sprints, har vi en agil tilgang til udviklingsprocessen. I vores samarbejde med UCL, projekterer vi én uge ad gangen, hvor alle i teamet orienterer hinanden om, hvor langt vi hver især er nået, hvorefter vi afrapporterer til UCL. Og i denne proces er UCL en utrolig dedikeret samarbejdspartner.

Skolen sørger for, at content-teamet hele tiden er bemandet optimalt trods dét, at vi arbejder hen over en sommerferie, og så er de hele tiden tilgængelige i forhold til sparring og afklaring på funktionaliteter, formater og de muligheder, vi ønsker at berige brugerne med, frem imod den optimale brugeroplevelse.

pic4
ucl6