Optimizely Commerce Cloud

Optimizely Commerce Cloud er den e-commerce platform, som understøtter de største og mest avancerede e-handelsløsninger. På denne enterprise platform kan selv dine største ambitioner aldrig blive for store.

Udvikling på Optimizely Commerce Cloud giver dig en avanceret platform og intelligent indhold

Med udvikling på Optimizely Commerce Cloud er det kun din fantasi, der sætter grænser for, hvad vi kan skabe til dig. E-commerce platformen er nemlig fleksibel i en sådan grad, at der reelt ikke er en grænse for, hvad vi kan bygge. Når du samarbejder med os, udvikler vi imidlertid aldrig hen over hovedet på dig. Vi starter altid med at identificere dit nuværende digitale ståsted for på den måde at få et indblik i dit forretningsmæssige udgangspunkt. Et udgangspunkt, som danner grobund for din unikke proces og for den løsning, vi udvikler i takt med, at din forretning vokser.

Optimizely Commerce Cloud: Udvikling i forlængelse af Optimizely Content Cloud

Optimizely Commerce Cloud er bygget til at spille sammen med Optimizely Content Cloud. En closed source teknologi, som gør, at det kun er muligt at etablere en Optimizely Commerce Cloud løsning oven på en Optimizely Content Cloud installation. Når teknologierne spiller sammen, får du til gengæld en virkelig avanceret platform, som er skræddersyet i forhold til din virksomheds og til dine brugeres behov. Her køber du ikke ind på en løsning, hvor alle moduler, features og elementer på forhånd er defineret af platformen. Den måde, dine elementer ser ud og fungerer på, er unikt designet og bygget af vores Optimizely / Episerver udviklere.

Optimizely Commerce Cloud giver dig stærke fordele, når du ønsker at arbejde med datadreven personalisering og Marketing Automation

Når vi arbejder med datadreven personalisering i Episerver Commerce, handler det om, at du får skræddersyet dit content, så dine brugere bliver præsenteret for indhold og varer, som bygger på kendskabet til:

  • Deres søgninger

  • Dét de klikker på

  • Deres besøgsmønstre.

På baggrund af denne data danner Optimizely Commerce Cloud en række profiler af dine brugere, hvorefter platformen sørger for at generere et indhold, der matcher profilen bedst muligt. Har du rigtig mange besøgende i din webshop, som lægger en stor mængde ordrer, kan vi via analyser påvise, hvordan arbejdet med personalisering og Marketing Automation er med til at skabe opsalg og øge omsætningen.

I forhold til Marketing Automation sikrer Optimizely Commerce Cloud dig en professionel og automatiseret marketingindsats, der guider dine brugere, gør dem klogere og fører dem længere i deres købsproces. Formålet med at automatisere marketingopgaver er at kommunikere målrettet med et stort antal leads uden at skulle gøre det manuelt.

Optimizely Commerce Cloud kan nemlig i vid udstrækning fortælle dig, hvad brugerne interesserer sig for, og hvor langt de er på købsrejsen. På den måde mindsker du risikoen for at kontakte dem for tidligt og at irritere dem. I stedet giver du dem følelsen af, at du kan afhjælpe et behov. Automatisering distancerer altså ikke din kommunikation. Tværtimod bliver den mere personlig, fordi du baserer din kommunikation på brugernes behov og interesser.

For at få den automatiserede indsats til at yde bedst muligt, designer vi gennemtænkte workflows, hvorfra Optimizely Commerce Cloud udfører meget af det grove arbejde. Den intelligente platform vil nu præsentere dine brugere for dét, de gerne vil have. Men før det sker, er du imidlertid nødt til at at fylde tanken med kvalitetsindhold. Mere intelligent er platformen heller ikke.

Integrationer

Også når det kommer til integration af et PIM-system som Struct eller et økonomisystem (ERP), er Optimizely Commerce Cloud frontløber. Hos LAIT udfører vi mange forskellige integrationer - eksempelvis:

  • Produktdata og ordredata mellem webshop og ERP

  • Produktdata mellem ERP og PIM

  • Webshop og betalingssystemer

  • Lagerstyring mellem webshop og ERP